Tivemos hoxe unha videoconferencia coa doutora Dona Margarita Vázquez Navarro doutora en Ciencias Físicas e traballadora do Eumetsat, a Organización Europea para a Explotación de Satélites Meteorolóxicos en Alemaña.
O seu traballo actual consiste na observación da Terra dende o espazo.
Contounos que decidiu estudar a carreira de Física porque dende pequena sempre se preguntaba por que pasaban as cousas.
Unha vez rematada a carreira, a súa
curiosidade seguiu facendo que quixese saber cousas e marchou a Munich
(Alemaña) para facer o doutorado e tentar saber por que as liñas dos avións no
ceo ás veces son moi longas, outras curtas, outras non se ven e que efecto tiña
isto no clima.
Despois do doutorado
continuou cos estudos de Post-doutorado no centro aeroespacial alemán (DLR)
investigando a atmosfera.
Explicou a importancia dos datos que recompilamos dende que hai satélites e como con estes datos as predicións meteorolóxicas son cada vez máis precisas. Tamén vimos fotos da Terra pero que tiñan unhas cores moi raras, porque as cámaras dos satélites, que é dende onde se sacan, teñen uns lentes especiais, que reproducen tanto as cores visibles, como a temperatura ou unha mestura delas. Deste xeito poden “atravesar” as nubes e poden distinguir a neve das nubes, por exemplo.
Vimos como se manda un satélite ao espazo, cun foguete que ten moitísimo combustible. Na parte superior do foguete é onde se aloxa o satélite ata chegar a súa posición, momento no que se desprende o tanque do combustible e o satélite desprégase: xa pode empezar a enviar información.
Aprendemos que grazas
aos datos recollidos, podemos saber con antelación se vai haber furacáns, cara
onde se dirixen, con que velocidade ou a temperatura da auga do mar, que é coma
o combustible que pode acelerar e facer crecer esas tormentas.
Tamén a importancia de
ver nunha erupción volcánica cara onde se dirixen as nubes, pois avaríanse os
avións ao atravesar esas nubes, e así se lles pode dicir por onde voar sen
perigo. As tormentas de area tamén son visibles e poden avisar á poboación para
que se protexa.
Ás veces esas nubes de
area levan en suspensión nutrientes que se acaban no mar son fonte de alimento
para os peixes, entón pódese saber onde van ir comer os peixes e os barcos
pesqueiros saben onde teñen que ir pescar.
Os satélites axudan na loita contra os incendios porque poden avisar onde están os focos de lume máis potentes e se a dirección do vento pode por en perigo ás brigadas contra o lume. E mesmo a calidade do aire é medible dende o espazo, algo que se notou durante o confinamento, pola pouca emisión de gases contaminantes a atmosfera.
Polas preguntas que lle fixeron soubemos que lles leva un ano ou máis en montar todos os aparellos que leva un satélite, porque hai que probar todos os proxectos en terra para non ter fallos no espazo.
Preguntaron como se
protexían os satélites do frío e da calor e resulta que levan unha capa
illante.
Soubemos que levan
placas solares para ter enerxía, mais tamén precisan algunha batería para cando
están fora da luz solar.
A charla foi do máis interesante, instrutiva e amena dende o principio, tanto para o alumnado como para o profesorado.
Aprendemos moitas cousas sobre o tempo, o
clima, os satélites e, sobre todo, que ter inquedanzas e buscar o por que das
cousas pode levarnos a traballar en algo tan interesante coma a teledetección
ou calquera outra cousa tanto nenas como nenos.
Queremos agradecerlle
sinceramente a Margarita a charla que compartiu con nós e a rapidez en contestar
unhas preguntas formuladas por dous alumnos que non sabía naquel momento.
Pensaremos en todo o
que nos aprendeu cando miremos ao ceo e vexamos pasar algún satélite...
Graciñas!!